Als u zich aanmeldt bij mijn praktijk dan krijgt u eerst een vrijblijvende telefonische afspraak. In dit gesprek staan we kort stil bij uw aanmeldreden zodat ik een inschatting kan maken of ik u de beste hulp kan bieden. Als uw klachten en hulpvraag passend zijn bij mijn behandelaanbod plannen we een persoonlijk intakegesprek op de locatie. Tijdens de intake kunnen we uitgebreider stilstaan bij uw klachten. Aan het eind van dit gesprek beslissen we gezamenlijk of we binnen mijn praktijk een behandeltraject starten en krijgt u een behandeladvies aangeboden. Als u hiermee akkoord gaat dan start meteen daarna de behandeling. Er is na de intake geen wachttijd voor behandeling.
Basis GGZ trajecten zijn kortdurend van aard en duren gemiddeld tussen 6 á 12 sessies. Afhankelijk van de aard van uw klachten wordt een inschatting gemaakt hoeveel sessies we nodig zullen hebben. Mocht er na het intakegesprek geen behandeltraject worden ingezet dan wordt alleen het intakegesprek in rekening gebracht. De verwijzer wordt met uw toestemming geïnformeerd dat u niet in zorg komt.
Behandeltrajecten komen alleen voor vergoeding in aanmerking als er sprake is van een diagnose die door uw verzekeraar wordt vergoed.
Klachtenregeling
Ik probeer altijd zo goed en zorgvuldig mogelijk zorg te verlenen aan mijn cliënten. Desondanks kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. Als dit het geval is wil ik u graag uitnodigen om dit met mij bespreekbaar te maken. Ik vind het belangrijk om te weten hoe u de behandeling ervaart en sta altijd open voor feedback. Mochten we er samen onverhoopt toch niet uitkomen, dan kunt u zich wenden tot de klachten- en geschillenregeling van de Nederlandse Vereniging van de Gezondheidszorgpsychologie (NIP).